eerste week in Kameroen - Reisverslag uit Bafoussam, Kameroen van Joshua Pagal Mukendi - WaarBenJij.nu eerste week in Kameroen - Reisverslag uit Bafoussam, Kameroen van Joshua Pagal Mukendi - WaarBenJij.nu

eerste week in Kameroen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joshua

07 Februari 2010 | Kameroen, Bafoussam

Dag allemaal!

jah ik zit inmmidels 1 week in Kameroen...precies in Foumbot! mijn reis ging helemaal goed, geen vertraging, geen terreur alleen het was best vermoeiend. ik heb dus vanuit brussel gevlogen en via Cassablanca naar Douala. een keer op het vliegveld stond ik er alleen a la merci de jongens die altijd iets van je willen. Bernard van de ophaalservice was er ook bij maar het was al een misverstand. hij verwachtte een blank dus ik ben black! na een tijdje hier en daar bellen wisten we elkaar te vinden. oja mijn hotelkamer in Douala was grappig! misschien 10de klas! maar goed ik sliep er maar 2 uurtjes. de bus naar Douala was leuk..we stond er bij de bushalte om 7 uur maar vertrokken pas om 13 uur omdat de bus nog niet vol was. acht...ik heb ze geholpen om een paar klanten te winnen. het weekend in Foumbot was netals in een droom niets leek waar te zijn maar geen bijzonderheden. maandag moest ik al beginnen met werken in een kliniekje...laat maar zeggen armzalig en tE basic maar er worden wel leven gered. mijn eerste patiente een vrouw van boven de 80, overleed de volgende dag omdat ze toch 2 dagen in diabetische coma lag. we konden er niks aan doen requiem in pachem. gister zijn we naar Foumban geweest, een stad ten noord van waar we verblijven. erg super! daar heb je het koninklijkhuis. we hebben de koning gezien en foto gemaakt met de koningin, one of them natuurlijk. de historie en cultuur van dit volk is echt bijzonder! ik zal maar een paar fotos plaatsen voor jullie. ooo mijn gastgezin...ja ik verblijf bij een gastgezin..lieve mensen.. Alex heet ie, mijn gastvader gister is ie ook meegeweest naar de kroeg. ik zit hier met 2 andere nederlandse meisjes..leuk om af en toe nederlands te praten en hebben besloten om onze weekenden te benutten met excursies en leuke dingen doen. nu zijn we bij Bafoussam, de hoofdstad van onze provincie. hmmm...ikke hee ik mis nederland ook wel hoor..maar ik geniet toch ook even van hier. ik zal mijn dagboek in orde maken...zo kan ik nog meer details vertellen over Joshua in Kameroen..tot zover groet ik jullie allemaal en wie weet misschien tot over een week weer.

  • 07 Februari 2010 - 15:31

    Taco:

    Fawaka G , mooie piccas man ! Nog veel plezier in kameroen ik volg je tog . Laterss

  • 07 Februari 2010 - 18:38

    Je Enige Echte Thee :

    Hi Mafkees
    Wauw ik wist niet dat jij zo goed kon schrijven:p Je bent je beroep misgelopen zeg ik zeg pak een pen en blijf schrijven:D Goed hoor:D
    Leuk om wat foto s van je te zien en de omgeving.
    darling, geniet ervan he en super dat we binnenkort heerlijk kunnen genieten. Dikke zoemba
    en he doegggg hehe doegggg hehe zijn je handjes schoon:P
    Love you so much(L)

  • 08 Februari 2010 - 06:11

    Leroy:

    Hee Josh,
    Ziet er echt Afrika uit! Lekker krab op de bank in de kroeg.. kan wel he met 8 op een 2persoonsbank haha ;). En al zo snel aan t werk. Das wel pittig lijkt me! Succes met alles joh!

    Bye!

  • 08 Februari 2010 - 13:21

    Raghield:

    Zet me op daar in Kameroen!!!
    xxx Raghield

  • 10 Februari 2010 - 22:09

    Dona M:

    hi! neuve sa va ?sante ,cmt trouv la vie au cmroun? ici se bon cme d,habitude,ta phone vieux docrat?courage,soit sage labas,love u...

  • 12 Februari 2010 - 12:04

    Murielle:

    Hey Josh,

    Hoe is het daar? Volgens mij wel super straks wil je niet meer terug;)?! Het is hier wel erg stil hoor;) Maar maak er maar wat moois van en ik spreek je vast snel over de tel.
    Ps. Kan mijn zusje niet wat eerder komen;) (geintje).

    x

    muur

  • 26 Februari 2010 - 16:24

    Lisette:

    Hej! Super leuk om je verhalen te lezen! Ik hoop dat je een goeie tijd hebt! groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joshua

Actief sinds 14 Dec. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 20103

Voorgaande reizen:

09 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Centraal Afrika! Vamos!

31 Mei 2011 - 05 Juli 2011

Backpack,Safari,Zonnetje here we go to Oost afrika

29 Januari 2010 - 22 Mei 2010

zonnig in foumbot

29 December 2009 - 05 Januari 2010

Jaarwisseling in UK

Landen bezocht: