Week 3 - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Joshua Pagal Mukendi - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Joshua Pagal Mukendi - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joshua

28 Februari 2010 | Kameroen, Limbe

1. Vegetarier?
Prachtig! ja, zo was mijn derde week in Afrika. het tegenovergestelde van week 2 in alle opzichten. enkel mijn laptop is nog niet gerepareerd0..maar komt goed. Abdel ( een ITC-ingenieur uit Marocco) zou mij daarbij helpen. het schijnt dat mijn laptop een virusje opgelopen heeft dus we wachten op de windows vista-cd uit Yaounde die inmiddels al in ons bezit geweest zou zijn, maar das een ander verhaal!! op het werk was het Wunderbar! ik heb een beenamputatie en een keizersnede bijgewoond. meer vertel ik er niet over anders worden we allemaal vegetariers!maar het was een leuke ervaring.

2. "Diertje en een ei uit mijn buik"
woensdag moest ik werken bij een ander ziekenhuis "hopital de district de Foumbot". daar heb ik trouwens ook voor het eerst gewerkt samen met Dokter Ninkam Theophille ," bijzondere man is ie", ik heb daar voor het eerst in mijn leven AIDS-patienten gezien. het onderwerp is nogal gevoelig en taboe. men gebruikt hier alleen codes als ie over DE KWAAL wil praten. AIDS bedoel ik he! we zaten lekker in Dr. Ninkam's geklimatiseerde kantoor tijdens de consultatie, opeens kwaam een een vrouw..helemaal vermagerd met een wondoperatie aan de buik die schijnbaar in een van de vele boeshiesklinieken gedaan werd. bij anamnese vraag ik aan die vrouw wat er aan de hand was...( hou je goed, die ga je niet geloven), de vrouw antwoordt dat ze het niet weet waarom ze geopereerd werd, ik vroeg weer wat hebben ze dan gehaald uit je buik? de vrouw antwoord " een diertje en een ei" onzin toch? maar blijkbaar is dat mogelijk hier...alleen ik wist niet dat mensen ook eiren in hun buik hadden. we hebben dus die vrouw naar een grotere ziekenhuis gestuurd voor nadere onderzoeken, zonder ambulance!

3. de Mont Kameroen
van het weekend hadden we besloten om iets leuks te gaan doen. een berg in de buurt beklimmen? want men zegt dat het legendarisch is...dit moet ik nog bevestigen dus horen jullie het volgende keer maar. dus we hadden besloten om toch naar de Mont Kameroen te gaan in Buea ( de hoogste van west-afrika). daar was ook een marathon genaamd course de l'espoir. mensen komen uit allerlei horizons om daar deel te kunnen nemen. we hebben verbleven in Limbe, Prachtig is dat. helemaal groen en omringd door bergen en de atlantische oceaan. alleen het strand was vuil en rotsig, dus geen duikbeurt gedaan. wel een magische panorama van de stad Limbe en de mont Kameroen venuit het strand...ik heb foto's gemaakt..dat komt nog als mijn laptop goed is.ach...wat een prachtige week zeg! zondag moeten we vroeg op richting Douala en naar Foumbot. now...de groeten iedereen en tot horens.

  • 28 Februari 2010 - 20:56

    Hester:

    Ha Josh,

    Klinkt goed! Maar eieren in de buik?!? Misschien heb ik een hoofdstuk gemist bij de lessen verloskunde/gynaecologie ;)
    Leuk dat je naast het werk ook ontspant en geniet van omgeving en natuur. Ik kijk uit naar de foto's!

    xx hes

  • 28 Februari 2010 - 20:56

    Theetje:

    Respect mega hunkie, je bent echt een goede schrijver... Goh je verhaaltjes komen zo bekend voor hihi lucky me(L)
    Genietse en houd het rustig he met je darmen...
    Ik zeg pak een biertje en gaan met die banaan...
    Kussss

  • 04 Maart 2010 - 17:45

    Christa:

    Geweldig om het te lezen, en een super ervaring.

    Groetjes en veel plezier

  • 19 Maart 2010 - 12:15

    Astrid-HZ:

    Hoi Joshua,

    Leuk om je verhalen te lezen. Ik ben blij dat het goed gaat in Kameroen. Je mag wel veel verpleegkundige handelingen verrichten! Wel spannend; je ziet ook wel veel ellende denk ik. Plaats je weer snel een nieuw berichtje met foto's?
    Veel succes en plezier nog. Hartelijke groeten uit Vlissingen!

  • 20 Maart 2010 - 21:04

    Tac0000:

    Fawakaaa Joshuaaa, leuk mang die verhalen te lezen je geniet daar he:p
    Ik hoop dat je snel terug komt man dan kunnen we stappen je weet dop en speykkkk ensoo. lekker magic system draaien en psquare hahaha:p boy ik check je !!!!!!! rustugggg

  • 20 Maart 2010 - 21:10

    Tac0000:

    faka ey josh stuur me je mail eens door mijne is taco77@hotmail.com kunne we ff mailen op paas eens een nummer dan bel ik naar afrika hahah je weet

  • 24 Maart 2010 - 17:50

    Hester:

    Leef je nog of is je laptop nog steeds niet gemaakt??

    xx

  • 30 Maart 2010 - 19:51

    Theetje:

    hi pippo
    Heerlijk gaat het genieten drolleke:D Hmmm ik ben benieuwd naar dat gerecht... Weet je over 7 dagen ben ik lekker bij U:P kunnen we weer saampjes eten etc:P:P
    GEnietse en drinkse natuurlijk:D Bereid u maar alvast voor want deze dame hier drinkt u er zo uit:P;)
    Kuskus

  • 18 April 2010 - 11:46

    Leroy:

    Hee Josh,

    Lang niets gehoord of gelezen! Gaat alles oke daar in Cameroon? Je laatste verhalen waren enorm impressive! Echt te gek. Vast en zeker een ervaring die je nooit meer zult vergeten. Wanneer kom je terug? Hoor van je!

    Groeten uit Vlissingen! Leroy en Joyce ;)

  • 18 Mei 2010 - 16:41

    Arna:

    Hey Joshua! Ik probeerde je facebook te vinden maar dat lukte niet, help!

    Geniet van je laatste dagen in Kameroen..!! Spreek je snel..

    Xx

  • 05 Juli 2010 - 14:10

    Marije:

    Hey Joshua,

    Ben je weer terug? Hoop dat je het gaaf gehad hebt de 4 maanden in Foumbot, ben benieuwd hoe je het na die 1e avond in het cafe gehad hebt!
    Groetjes,
    Marije (die eerder in Foumbot was, heb je daar gezien weet je nog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joshua

Actief sinds 14 Dec. 2009
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 20098

Voorgaande reizen:

09 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Centraal Afrika! Vamos!

31 Mei 2011 - 05 Juli 2011

Backpack,Safari,Zonnetje here we go to Oost afrika

29 Januari 2010 - 22 Mei 2010

zonnig in foumbot

29 December 2009 - 05 Januari 2010

Jaarwisseling in UK

Landen bezocht: